آداب مخصوص شبکه های اجتماعی وفضاهای مجازی!

هر جایی آداب مخصوص به خود را دارد، شبکه های اجتماعی هم از این قاعده مستثنی نیستند. اینکه چگونه در این محیط ها با دیگران تعامل کنید، چگونه از  فضای موجود استفاده شود و اینکه چه قوانینی را برای ورود و ماندن در این شبکه ها باید رعایت کنید. به طور مثال در شبکه های اجتماعی باید به حقوق دیگران احترام گذاشت، درست وارد فضای بحث و نقد شد و... اما خود این شبکه نیز قانون هایی دارد که هم به نفع این شبکه می باشد و هم نفع مخاطب را به دنبال دارد، ازجمله این قوانین مربوط به حدود 5میلیونی است که نباید در شبکه فیس بوک حضور داشته باشند و این قشر کسی نیستند جز کودکان زیر 13 سال.!!  
طبق آخرین خبر ها، اینگونه بر آورد شده است که حدود پنج میلیون و 600 هزار کودک در شبکه اجتماعی فیس‌بوک عضو هستند که 3.5 درصد از مجموع کاربران فیسبوک در آمریکا را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که این موضوع، مخالف قوانین خود فیس بوک است. البته فیس بوک طبق قوانین نیز گریزی از این کار ندارد زیرا طبق قانون حمایت از کودکان در فضای آنلاین (COPPA) سایت‌هایی که به کودکان خدمات می‌دهند باید خدمات ویژه‌ای در نظر بگیرند. طبق این قانون سایت‌ها باید پیش از ثبت نام کودکان از والدین آنها مجوز دریافت کنند البته فیس بوک ادعا دارد که این قانون شامل او نمی شود، زیرا می گوید ثبت نام افراد زیر 13 سال در آن ممنوع است.
 
 
اما فیس بوک در حالی این ادعا را می کند که این راز زشت را پنهان کرده و هنوز اقدامی خاصی  برای این موضوع مهم، که به عنوان راه چاره ای باشد از طرف آن شرکت به چشم نمی آید. فقط در قدم هایی اعلام کرده است که خواستار تصویب قوانین محافظتی سختگیرانه تر برای کاربران بین 13 تا 17 سال است، که باید قبل از این کار، فکری برای کودکانی کند که زیر 13 سال دارند و هنوز به بلوغ فکری نرسیده و حضور در شبکه های اجتماعی به ضرر آنان است. آمار های دیگر از وب سایت insidefacebook.com دراینباره اینطور می گویند معادل 46/4درصد از کاربران فیس‌بوک زیر 25ساله‌اند و سن 20/6 ‌درصدشان زیر 17سال است. به علاوه، آمار OnGuard Online نشان می‌دهد که 22درصد از افراد 16 تا 24‌ساله کسانی را که اطلاعاتشان را با آنان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، نمی‌شناسند.
 
 
اما حضور افرادی که نباید در شبکه های اجتماعی باشند تنها محدود به این شبکه اجتماعی نمی شود حتی فقط سایر رسانه های اجتماعی دیگر را نیز در بر نمی گیرد بلکه باید در کل فضای مجازی حضور این قشر با منطقی خاص و چهارچوب های مشخصی باشد امری که در حال، بسیار نقض می شود. گاهی بر اثر بی ملاحظگی والدین و گاهی بر اثر شیطنت و کنجکاوی خود این رده های سنی.
 
 
چرا فیس بوک برای بچه ها مفید نیست ؟!

ادامه نوشته

روابط عمومي از ديدگاه مقام معظم رهبري

 

آلبوم تصاویر مقام معظم رهبری ، تصاویر حضرت آقا ، عکسهای امام خامنه ای ، خامنه ای به روایت تصویر ، عکسهای زمان جنگ آقای خامنه ای

بعضي معتقدند كه روابط عمومي‌ها بايستي حقيقت مطلب در مورد دستگاه‌ها را بيان كنند زيرا مردم انتظار و توقع دارند كه همه واقعيت‌ها را بشنوند. بعضي هم عقيده دارند علاوه بر گفتن اين حقيقت بايد نظر مردم نسبت به آن وزارتخانه نيز مشخص و منعكس شود. عده‌اي مي‌گويند تنها چيزهاي اميدبخش را بايد به مردم گفت و مطالب يأس‌آفرين را نبايد ارايه داد.

 روابط عمومي‌ها بايد روش خود را از بين اين سليقه‌ها انتخاب كنند. به نظر من شما بايد مشخص كنيد انتظار مردم و دستگاه‌ها از شما چيست. بايد با مردم صادقانه رفتار شود و با زبان فريب با آنها رفتار نشود. مهم‌ترين مميزه جمهوري اسلامي ايران در بخش تشكيلات اين است كه مردم،‌ مسئولان را از خود مي‌دانسته و توقع غيرواقعي شنيدن و حرف سست شنيدن را ندارند. آنان حرف صادقانه مي‌خواهند.

 از سوي ديگر لزومي ندارد همه حقايق را به مردم بگوييد و اين منافاتي با صادقانه بودن با مردم ندارد. بايد تركيبي از اين دو شيوه را اتخاذ كرد. يعني صادقانه،‌ دور از اغراق و بدون قصد سرگرم كردن مردم با آنها ارتباط برقرار كرد.

 اصل اين است كه همه سخنان صدق به مردم منتقل نشود تا دشمن از خفاياي دستگاه‌ها آگاه نشود. هيچ لزومي ندارد همه مسايل و دقايق را با شعار صدق و حسن نيت بگوييم. كساني كه خطاب به مردم از دستگاه‌هاي مختلف انتقاد مي‌كنند و ضعف‌هاي آن را گوشزد و اتمام حجت مي‌كنند كار غلطي انجام مي‌دهند،‌ زيرا اين اتمام حجت بايد با مقام مافوق مثلا دولت يا مجلس صورت گيرد نه اينكه چنين اتمام حجتي دل مردم را خالي كند. اين نشانه برخورد صادقانه نيست بلكه ساده‌لوحانه است.

بايد مردم به دستگاه‌ها اطمينان پيدا كنند،‌ وعده‌هاي پوچ و صريح به مردم لزوم ندارد،‌ در بيان حقيقت زبان صدق لازم است.

 ما بايستي بلندگوي مردم نسبت به خود را همواره باز نگه‌‌داريم به هر صورتي كه ممكن است ما بايد هميشه به گوش باشيم وگرنه چيزهايي از ما فوت مي‌شود كه در تصميم‌گيري‌هاي ما موثر خواهند بود.

 نقص بزرگ دچار شدن به افراط يا تفريط در رابطه با مردم است. به اين معني كه گاهي آن قدر چيزي نگفته‌‌ايم كه اصلا مردم اطلاعي از جريانات پيدا نكرده‌اند. مثلا مردم هنوز از كارهايي كه شده است، خبر ندارند. مردم ما نمي‌دانند كه پس از پيروزي انقلاب چه تحولاتي صورت گرفته و همين امر موجب شد كه امام فرمودند مسئولان بايد كارهاي خود را به مردم گوشزد كنند. گاهي هم در تبليغ و بيان مطلب چنان زياده‌روي و بدلحني كرده‌ايم كه به ضدتبليغ مبدل شده است كه آثار بد آن از تبليغات سوء شايد كمتر نباشد.

 گاهي مطالب در مطبوعات و صدا و سيما بد بيان و ارايه مي‌شود و گاهي تبليغ به نوعي در صدا و سيما مطرح مي‌شود كه گويي دشمن آن را تهيه كرده است.

 زيان تبليغ و لحن تبليغ گاهي در خدمت ضدتبليغ قرار مي‌گيرد. بسياري از اخباري كه به رسانه‌ها داده مي‌شود از طريق روابط عمومي انجام مي‌گيرد و بايد از افراط و تفريط دور باشد، در عين حال مسئولان در تنظيم خبر و در زمينه ارايه خبر مسئول هستند.

 نكته ديگر اين است كه برادران بايد قدري در توسعه دادن به انتشارات روابط عمومي‌ها قناعت كنند.

زيرا زياد شدن خبرنامه‌ها هيچ لزومي ندارد. روح مصوبات مجلس هم همين بود كه جلوي اين كار را بگيرند اما اين توسعه متاسفانه هنوز هم وجود دارد اما كارهاي ابتكاري را بايد توسعه داد. از جمله نظارت دادن خود مسئول به كار خود وي و تهيه جدول‌ها و نمودارها براي ديدن مسئولان كه چه كارهايي كرده است.

روابط عمومي بهترين نمايانگر اوضاع داخلي وزارتخانه از يك سو و از سوي ديگر منعكس‌كننده چگونگي مسايلي است كه در آن نهاد مي‌گذرد. سلامت يك دستگاه به اتصال اجزاي آن و هم‌نوايي و هم‌سازي آنها ارتباط دارد. روابط عمومي‌ها مي‌توانند فعاليت نهادها را ارزيابي و منعكس كنند و مشخص‌كننده روش‌ها و نقص‌هاي دستگاه مربوط خود باشند.

برگزیده ای از فرمایشات مقام معظم رهبری

دخترک و دفتر سیاهش!!!

معلم عصبی دفتر را روی میز کوبید و فریاد زد سارا....
 
دخترک خودش را جمع کرد و با گام هایی آهسته به طرف میز معلم حرکت کرد... معلم که از شدت عصبانیت ابروهایش درهم گره خورده بود گفت: چقدر بگویم دفترت رو سیاه و مچاله نکن و مشقهایت را تمیز بنویس... دخترک با چشمی لرزان و بغضی که به سختی در گلو نگه داشته بود آرام گفت: .... خانوم..... مادرم مریضه.... بابام گفته آخر ماه بهش حقوق میدن....انوقت میتونه داروهای مادر و بگیره تا آنقدر شب ها درد نکشه ... بعدش بره شیرخشک براخواهرم بخره که از گرسنگی اینقدر گریه نکنه... به منم قول داده اگه پولی موند برای من هم یه دفتر بخره که من دفتر داداشم رو پاک نکنم و توش بنویسیم.... معلم از جایش برخاست و در حالی که کاسه اشکش سرازیر شده بود با احساس شرمندگی به سرعت از کلاس بیرون رفت.

هیچ گاه زود تصمیم نگیرید زیرا که شاید آن تصمیم و طرز فکر غلط باشد و دشمنان دوست نما را دورتان زیاد کند ولی بعد از گذر زمان آنکه ضرر می بیند و شرمسار می شود خود شمایید و همیشه انسان ظاهر وقایع را می بیند،

پس باشد که در قضاوت های خود سنجیده تر عمل کنیم.

آیا می‌توانیم نه بگوییم و هنوز ارتباطاتمان سر جای خود باشد؟!

حتما برای شما هم پیش آمده كه كسی از شما درخواستی كند و فقط و فقط به دلیل این كه نمی‌توانید نه بگویید به او پاسخ مثبت بدهید. درست است كه شما جوان هستید و توانمند، اما گاهی در « نه گفتن » ناتوان عمل می‌‌‌كنید. خب! تقصیری هم ندارید. نه گفتن هم مثل هر كار دیگر، راه و روش خاص خود را دارد.
 
 
                                      
 
« نه » قدرتمندترین و یكی از ضروری‌ترین كلمات در زبان امروز است كه البته پتانسیل تخریبی بالایی هم دارد و برای بسیاری از مردم سخت‌ترین كلمه است؛ چرا كه ما از نتیجه نه گفتن و از دست دادن ارتباط خود در هراسیم، پس دوست نداریم كه نه بگوییم. نه گفتن مبارزه‌ای است بین علایق شخصی ما و تمایل به ادامه ارتباطاتمان.
ادامه نوشته

شایسته سالاری درایران!!!

در جوامع شایسته سالار، نگرش های خویشاوندسالاری، قبیله گرایی، حزب سالاری و غیره مطرود است و اعتقاد بر این است كه در صورت توجه به این نگرش های سنتی، جامعه عقب خواهد ماند و از گردونه ترقی و پیشرفت خارج خواهد شد. وجود نظام شایسته سالار در هر كشور باعث دوام، مقبولیت و مشروعیت حكومت می شود.

نظام شایسته سالار، نظامی است كه در آن افراد مناسب در مكان و زمان مناسب منصوب شده و از ایشان بهترین استفاده در راستای اهداف فردی، سازمانی و اجتماعی به عمل آید. حركت در راستای شایسته سالاری و تغییر در نگرش ها كار ساده ای نیست اما تهدیدهایی كه در آغاز قرن بیست و یكم و با رشد روزافزون شتابی كه جهانی شدن به ضرورت تحول و تغییر تزریق می كند و با انقلاب رایانه ای كه دسترسی آسان و ارزان به انبوهی از اطلاعات و تجربیات موفق جهانی را امكان پذیر كرده است و نیز افزایش آگاهی مردم و ارتقای دانش عموم جامعه، استقرار نظامی شایسته سالار را در كشورها اجتناب ناپذیر می نماید. در قدم اول و برای شروع فرآیند شایسته سالاری، لازم است گردش اطلاعات و ارتباطات به طور شفاف درون جامعه صورت گیرد.
شایسته سالاری در حقیقت به كارگیری فرد مناسب در حرفه مناسب بر اساس تجربه، علم و دیگر موازین تعریف شده است و به عبارتی سپردن كار به كاردان، شایسته سالاری احترام به انسانیت خویشتن است. در شایسته سالاری باید به این نكته توجه شود كه شغل یا نقش مورد نظر با چه چالش هایی روبه روست. چه اقتضائاتی دارد و چه افرادی با كدام قابلیت های مهارتی می توانند به خوبی از عهده تصدی آن برآیند. از سوی دیگر باید قابلیت های فرد یا افراد مورد نظر شناسایی شود و بررسی گردد كه استعداد اكتساب چه قابلیت هایی را دارا هستند. با عنایت به این دو نكته می توان فرد شایسته برای شغل یا نقشی تعیین نمود.

ادامه نوشته

هنرتبليغ!

تصاوير سه بعدي ازجمله تصاويري هستند كه مخاطب وهربيننده اي را به خود جذب مي كنند.يكي از بهترين راههاي تبليغ استفاده ازاين تصاوير سه بعدي بدليل جذابيت بالاو منحصر به فردآن بمنظور ارائه يك تيليغ خوب خياباني مي باشدكه مخاطب را مجذوب خويش نموده واخيرا" دراروپا بطور چشمگيري افزايش يافته است . 

دانلود تصاویر سه بعدي 3D Wallpapers 019

نه/9روش شرکت های بزرگ برای ایجاد تیم های موفق

داشتن یک ایده بزرگ برای ساختن یک شرکت عالی کافی نیست. این عقیده کوین اوکانر بنیانگذار مشترک دابل کلیک و مدیرعامل فاینددِبست است. آنچه مورد نیاز است تیم هایی از افراد با استعداد است که به شکلی سازماندهی شده اند که به افراد اجازه می دهند واقعا بدرخشند.
                                                 
 

 
وجود کسب و کارها یک دلیل ساده دارد: حل یک مساله بزرگ. در دل هر محصول یا خدمت موفق، نیازی پاسخ نگفته شده وجود دارد که به بازاری به اندازه کافی بزرگ دست یافته است اما تنها داشتن یک ایده عالی که مساله ای بزرگ را حل کند کافی نیست. 

پشت هر شرکت موفق، تیمی انعطاف پذیر ایستاده است که می تواند به صورت اثربخش یک چشم انداز را به یک کسب و کار در حال رشد تبدیل کند. 9 ترفند زیر به شما برای سازماندهی تیمتان در راستای دستیابی به موفقیت کمک می کند:
ادامه نوشته

روابط خصوصی یا روابط عمومی!

روابط عمومي‏ها بيش از آن كه سعي در تشريح منافع متقابل مسئولين و مردم داشته باشند، سعي در حفظ منافع مسئولين سازمان‏ها دارند.

این در حاليست كه اگر يكي از مهمترين عناصر فرآيند مديريت را بازخورد مردم نسبت به فعاليت‏هاي سازمان بدانيم، بايد توجه خود را به سمت مشكلاتي كه سازمان‏ها براي مردم پديد مي‏آورند، جلب كنيم و نه صرفاً‏ خدماتي كه سازمان‏ها به مردم مي‏دهند.

امروزه خارج از طرح عناصر مديريتي كه بسيار تكراري است، اگر مهمترين هدف هر سازمان را حفظ و افزايش منافع و سود آن سازمان بدانيم، اساس كاركرد روابط عمومي‏ها در ارتباط با منافع مردم، زير سؤال مي‏رود. در حالي كه از مهمترين عناصر مديريتي، فيدبك يا بازخوردي است كه از مردم در ارتباط با اصلاح سازمان گرفته مي‏شود. اگر اين بازخورد مثبت باشد، فعاليت‏هاي مديريتي ادامه مي‏يابد، در غير اينصورت در عملكرد خود تجديد نظر مي‏كنند و در اين تجديد نظر بيش از هر چيز به منافع مردم توجه مي‏شود و نه صرفاً تأثيرگذاري بر مردم از طريق تبليغات دروغين.

تا زماني كه رابطه دو انسان بر اساس فلسفه توماس هايز تعريف شود يعني انسان گرگ انسان است و هر كس به منظور حفظ منافع خود بايد به رفتاري استراتژيك روي آورد، نتيجه اين خواهد شد كه روابط عمومي‏ها نيز تحت سلطه مديران سازمان خود و در جهت حفظ منافع خود فعاليت خواهند كرد. لذا اطلاعات و اخبار آن‏ها براي رسانه‏ها بيشتر جنبه تبليغ داشته و چندان قابل اعتماد نبوده و در نتيجه قابليت انتشار نخواهند داشت. اين امر به خودي خود بيانگر فقدان ارتباطات محكم و سالم، ميان روابط عمومي‏ها و رسانه‏ها مي‏باشد.


ادامه نوشته

میلاد باسعادت امام رضا (ع)مبارکباد.

    

                           

     السلام وعلیک یا علی ابن موسی الرضا

ارزش!

روزي پسر بچه‌اي در خيابان سكه‌اي 10 توماني پيدا كرد. او از پيدا كردن اين پول، آن هم بدون هيچ زحمتي، خيلي ذوق زده شد. اين تجربه باعث شد كه بقيه‌ي روزها هم با چشم‌هاي باز، سرش را به سمت پايين بگيرد. او در مدت زندگيش، 296 سكه‌ي 10 توماني، 16 سكه‌ي 25 توماني، 2 اسكناس 500 توماني و يك اسكناس مچاله شده‌ي هزارتوماني پيدا كرد. يعني در مجموع پنج هزار و سيصد و شصت تومان؛ و در برابر به دست آوردن اين مبلغ، او زيبايي دل‌انگيز 31369 طلوع خورشيد، درخشش 157 رنگين كمان و منظره‌ي درختان افرا در سرماي پاييز را از دست داد. او هيچ‌گاه حركت ابرهاي سفيد را بر فراز آسمان، در حالي كه از شكلي به شكل ديگر در مي‌آمدند را نديد.
پرندگان در حال پرواز، درخشش خورشيد و لبخند هزاران رهگذر، هرگز جزئي از خاطرات او نشد.
آيا شده راحتي كاري و عادت به آن كار، موجب شود چشم خود را بر استعدادها، توانمندي‌ها و نبوغ خود ببنديد و يك عمر به خيال اينكه به دنبال راحتي هستيد، ارزش‌هاي بالاتري را از دست بدهيد.
ناگهان وقت رفتن سر مي‌رسد و ما چرتكه مي‌اندازيم، مي‌بينيم جمع همه عمرمان چند كيلو طلا شده است. همان چيزي كه مي‌انديشيديم براي ما آسايش و احترام و ارزش مي‌آورد.
ارزش هر كس برابر با آرزوهايش هست.
ارزش هر كس مساوي آن چيزي هست كه برايش تلاش مي‌كند.
ارزش هر كس به اندازه آن چيزي هست كه از دست دادنش غمگينش مي‌كند و به دست آوردنش شادش مي‌كند.

راستي بهاي شما چقدر است؟!
شما چند سال را از دست داده‌ايد؟! چند ماه؟ چند ساعت؟ چند دقيقه؟ چند ثانيه؟! يببيند در برابر آن چه چيزي به دست آورده‌ايد؟